Így tarthatod meg könnyedén az újévi fogadalmadat!

Plus Size magazin, Fitt Plus rovat

 A rendszeres sportolás még mindig az egyik legnépszerűbb újévi fogadalom, a betartása azonban már nem olyan egyszerű. Akár hisszük, akár nem, már napi 20 perc testmozgással pár hét alatt szemmel látható eredményeket érhetünk el, ezzel pedig nem csak testünket, hanem lelkünket is formába hozzuk. A személyi edző és életmód tanácsadó a LifeTv Katus Tippek című műsorában mindennap frissítő gyakorlatokat mutat, amelyeket akár otthon, a négy fal között is elvégezhetünk.

  1. Télen könnyebb az otthonunkban elkezdeni a sportolást!

A személyi edző szerint télen kiemelten fontos, hogy minden nap megmozgassuk testünket, mivel az ízületek fáznak, a vérkeringésünk be van szűkülve, az anyagcsere pedig le van lassulva. „Annak, aki a téli időszakban szeretné elkezdeni a sportolást célszerű otthon, a négy fal között megteremtenie rá a lehetőséget. Az otthon végzett sportolás során az ember úgy érezheti, hogy hamarabb túl van az edzésen és utána a megszokott módon élheti az életét. Ha már csak 5-10 percet sportolunk, már az is az egész napunkra hatással van” – mondta Katus Attila, aki szerint fontos, hogy ne csak rész területekre fókuszáljunk, hanem az egész testet átmozgató gyakorlatokat végezzünk. A comb és a fenék mellett a hasizom fejlesztése is elengedhetetlen, mivel gerinc tartó izomról van szó, ami nem csak a külső miatt hanem az egészség megőrzése szempontjából is kiemelten fontos.

Otthon is könnyen végezhető gyakorlatok: guggolás, ugrálókötelezés, lépcsőzés. fekvőtámasz, hasizom erősítés.

        2. A bemelegítés és levezetés kötelező!

Katus Attila szerint bármilyen edzésformát is választunk, a bemelegítést és a levezetést soha nem szabad kihagyni. Az átmozgató gyakorlatok és a nyújtások segítenek abban, hogy elkerüljük az esetleges sérüléseket és az izomlázat, mellette pedig a regenerálódásban is pótolhatatlan szerepe van.

         3. Haladjunk a saját ütemünknek megfelelően!

„Bármilyen sportágat is választunk, azt a szintet kell megütni, ahol az ember aktuálisan tart. Az, hogy valaki lefutotta húsz évvel ezelőtt a maratont, az egyáltalán nem jelenti azt, hogy most is le tudná” – emelte ki Katus.

A tapasztalt edző szerint a sport nem csak a bikiniszezon miatt fontos, hanem a rendszeres testmozgással az ember valóban kiegyensúlyozottabb lesz és az élet minden területén jobban teljesít.       

           4. Csak párban megy!

„Fontos kiemelni, hogy pusztán edzéssel nem lehet minden felesleget eltüntetni és kidolgozott szálkás izomzatra szert tenni. A kalóriaszegény táplálkozás és bőséges folyadékbevitel nélkülözhetetlen a sikerhez. Kerüljük a zsíros, cukros és szénhidrátban gazdag ételeket, ha pedig nassolni támadna kedvünk, akkor is gyümölcsöt, zöldséget vagy kis mennyiségben olajos magokat fogyasszunk” – jegyezte meg Katus Attila.

 

  • 0
  • Nyomtatom