Variációk veganézre (tej- és tojásmentes majonéz, tartármártás) – videó

Gréta Stőhr, De finom!, Plus Size Tv, Receptek rovat

Attól még, hogy valaki vegánná válik, nem kell lemondania a majonéz vagy tartár fenséges ízéről. Bevallom, én is mindig is rajongtam ezekért. A veganéz avokádóból, magokból vagy növényi joghurtból és tejfölből készül, és tojásos társával ellentétben minimális kalóriát tartalmaz, nincs benne nehéz, hizlaló olaj.

Avokádós veganéz

Turmixoljuk össze az alábbiakat:
– 1 érett avokádó (puha, ujjunkkal benyomható)
– 1 dl zab- vagy szójatejszín
– 1 kiskanál mustár (dijoni)
– só, bors ízlés szerint
– 1 tk agavészirup
– fél citrom leve
– 1 gerezd fokhagyma

Joghurtos veganéz

Kézi habverővel vagy villával alaposan dolgozzuk össze a következőket:
– 2 dl növényi joghurt (nagyáruházakban kapható)
– 1 dl növényi tejföl (nagyáruházakhaz kapható)
– 1 kk mustár
– 2 kk agavé- vagy rizsszirup
– fél citrom leve
– 1 kk szárított oregánó
– 1 mk Himalája só
– 1 mk friss őrölt tarkabors
– 1 csipet őrölt római kömény vagy garam masala

Napraforgómagos veganéz

Hozzávalók:
– 1 bögre sótlan, pirítatlan napraforgómag (vagy bármilyen olajos mag, pl. mandula, dió, kesudió stb.)
– 1 gerezd fokhagyma
– fél citrom leve
– só, bors
– mk kurkuma
– 1 tk agavészirup

A napraforgómagot 1-2 órára beáztatjuk, majd leöntjük róla az áztatóvizet, és aprítógépbe tesszük. Hozzáadjuk a többi alapanyagot. Kevés víz hozzáadásával elkezdjük turmixolni, és addig adagoljuk hozzá a vizet, míg kellő sűrűségű nem lesz.

A veganéznek számtalan variációja létezik. Adhatunk hozzá aprított savanyú uborkát, szárított paradicsomot, és fűszerek sokaságával is megbolondíhatjuk. Jó étvágyat és jó kísérletezést!

  • 0
  • Nyomtatom